Wat is het idee achter Web & Breakfast?

Web & Breakfast is erop gericht om alle B&B eigenaren te voorzien van een eigen website tegen een vast laag maandbedrag. Er komt veel kijken bij een nieuwe website, dus kiezen wij er voor om de B&B eigenaar zoveel mogelijk uit handen te nemen. Bekijk hier wat er allemaal is inbegrepen in het all-in-pakket!

Wat kan ik allemaal aanpassen aan een thema van Web & Breakfast?

Veel! Wij plaatsen je logo en passen alle kleuren aan volgens de huisstijl van jouw B&B. Daarna mag je aan de slag met afbeeldingen en teksten. Binnen no-time staat er een complete en unieke website.

Is er een minimum of maximum aantal kamers voor een thema?

Nee, we hebben geen limiet op het aantal kamers. Alle thema’s kunnen een onbeperkt aantal kamers of kamer varianten tonen.

Ik heb al een website. Kan ik deze vervangen met een thema van Web & Breakfast?

Zeker! Wij zorgen er voor dat jouw nieuwe website klaar wordt gezet op een tijdelijke plek. Daar kan je binnen een week aan de slag met teksten en afbeeldingen. Als je daarmee klaar bent, dan regelen we dat de nieuwe website bereikbaar wordt onder de bestaande domeinnaam.

Onze B&B staat al op Booking.com. Hoe voorkom ik dubbele boekingen?

Veel B&B’s gebruiken (ook) andere platformen voor boekingen, zoals Booking.com en AirBNB. Deze platformen bieden een gedeelde kalender aan, die gekoppeld kan worden aan de website van Web & Breakfast (ook wel synchronisatie genoemd). Vaak sturen deze partijen enkele keren per dag een update, zodat dubbele boekingen zoveel mogelijk voorkomen worden.

Hoe lang duurt het voordat ik aan de slag kan met de website?

Na je aanmelding bij Web & Breakfast gaan we direct voor je aan de slag. Als we alle gegevens compleet hebben, dan zorgen we er voor dat je binnen 5 werkdagen online bent. Je kunt dan aan de slag met teksten en afbeeldingen om de website helemaal ‘eigen’ te maken.

Hoe werkt het online boeken en betalen?

De website heeft een volledig geïntegreerd boekingssysteem, waar gasten de beschikbaarheid van de kamers kunnen bekijken en direct kunnen boeken. Afhankelijk van de instellingen, kunnen boekingen direct worden afgerekend, deels worden afgerekend, bij aankomst, of een combinatie van deze opties.

Voor betalingen met (bijvoorbeeld) iDeal, Credit Card en Bancontact) gebruiken we het betalingsplatform Mollie. Mollie kent geen abonnementskosten. Je betaalt alleen bij een daadwerkelijke betaling. Tarieven vind je hier.

Wat is de contractduur bij Web & Breakfast?

De abonnementsperiode is minimaal 12 maanden, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Na deze periode is onze dienstverlening maandelijks te beëindigen.

Natuurlijk gaan we er vanuit dat we je langer als klant mogen bedienen. Houd er rekening mee dat, als je de dienstverlening beëindigd, de website na beëindiging niet meer beschikbaar is. Natuurlijk kan je wel alle reserveringen en bijbehorende gegevens exporteren.

Kan ik tussendoor nog wisselen tussen verschillende thema's?

Omdat we veel specifiek voor je inrichten, is het in de eerste 12 maanden van het abonnement nog niet mogelijk om tussendoor te wisselen van thema. Vaak is dat ook helemaal niet nodig, omdat alle thema’s voorzien in dezelfde basis functionaliteiten. Na de minimale periode kan je wél wisselen van thema op basis van een nieuw abonnement.

Is het moeilijk voor mij om deze website bij te houden?

In het WordPress systeem zul je snel je weg vinden en wij helpen je daar zo goed mogelijk in om hierin bekend te raken. We hebben ervoor gezorgd dat alle stappen die je moet nemen duidelijk uitgelegd worden in een handleiding. Daarnaast heb je toegang tot on-line hulppagina’s als je iets wilt wijzigen op de site waar je dat precies moet doen.

Van het reserveringssysteem hebben we eenvoudige video’s gemaakt zodat je kunt zien waar een en ander staat en hoe je dit kunt gebruiken.